Nieuwsbrief September 2018

14 December 2018

Nieuwtjes!

De zomervakantie is voorbij en we zijn weer volop aan het werk. Gelukkig zijn de warmste dagen voorbij en kunnen we ook weer wat beter slapen ( en daardoor makkelijker aanwezig zijn bij Boekenwerk!).

Onze zomeractie is weer goed verlopen. Het was een leuk project in samenwerken, met klanten omgaan en toepasselijke marketing te bedenken. Ook de verkoop van boeken was aanzienlijk beter.

De uitstroom van deelnemers is nog steeds succesvol. Waren deze zomer Merlijn en Martijn al eerder genoemd. Ook Bart en Ruben zijn aan het werk. Beide hebben een jaarcontract ondertekend! Er lopen nu drie andere deelnemers stage bij bedrijven waar de kans op betaald werk ook aanwezig is. Het gaat goed met onze deelnemers richting werk!

Op donderdag 13 September starten we met een nieuwe sollicitatietraining. Uiteraard besteden we aandacht aan C.V, sollicitatiebrief en sollicitatie gesprek. Maar veel belangrijker vinden we het om een antwoord te kunnen geven op de vraag wat je een bedrijf te bieden hebt: ontdek welke kwaliteiten je hebt en hoe communiceer je dat naar de werkgever.

Ander leuk nieuws is dat we weer een stageplek hebben opengesteld voor een 3e jaars student Toegepaste Psychologie. Vanaf 10 September komt Ida Lesil bij ons stage lopen.

En: ga je toevallig ook naar het congres weerbaarheid ? Wij staan daar op 10 Oktober met een informatiestand: we laten ons nieuwe filmpje zien en kunnen al je vragen beantwoorden. www.congresweerbaarheid.nl

Stukje van de deelnemer

Ik ben nu al geruime tijd één van de deelnemers bij Stichting Boekenwerk. Na vast gelopen te zijn tijdens mijn opleiding wist ik niet wat voor werk ik wilde gaan doen, via het UWV ben ik toen in aanraking gekomen met een jobcoach en later, na zelf zoeken, bij Stichting Boekenwerk.

Wat mij aanspreekt aan de arbeidstraining bij Stichting Boekenwerk is de praktijkervaring die ik hier opdoe. In plaats van alleen maar theoretisch te kijken naar waar mijn mogelijkheden op het gebied van werk liggen, krijg ik hier de mogelijkheid om direct mijn werknemersvaardigheden te gebruiken en uit te breiden.
Zo heb ik inmiddels geleerd dat ik mijn interesse voor taal hier goed toe kan passen in het schrijven van bijvoorbeeld boekbeschrijvingen. Ook vind ik het fijn om te zorgen dat iedereen zijn of haar werk goed kan doen door de flowcharts voor alle taken up to date te houden. Taken die mij niet alleen liggen maar die ik ook leuk vind om te doen.

Eind vorig jaar heb ik ook de sollicitatietraining die door Stichting Boekenwerk word aangeboden gevolgd. Dit om goed voorbereid te zijn om aan het einde van mijn traject hier de arbeidsmarkt te betreden. Ik hoop veel te kunnen leren in mijn resterende tijd bij Stichting Boekenwerk en uiteindelijk met de hulp van Carina, Saskia en Cindy een arbeidsplaats te vinden die goed bij mij past.