Nieuwsbrief December 2018

14 January 2019

Nieuwtjes

Het is afgelopen maand erg druk geweest bij Stichting Boekenwerk. In de maanden november en december hebben we een top bereikt met de verkoop van onze boeken! De hoogste omzet in de afgelopen zes jaar. Daar zijn we natuurlijk ontzettend trots op.

Sinds deze week hebben we een nieuwe website, gemaakt door Messing Media. We nodigen u van harte uit deze te bekijken!

In de afgelopen maanden hebben we extra aandacht gegeven aan het thema complimenten. Vandaag hebben we dit onderwerp afgesloten met een complimentenspel. Wat ons betreft erg geslaagd en iedereen kan met mooie woorden de vakantie beginnen.

Tot slot hebben we deze maand van vier deelnemers afscheid genomen. Deze stromen allen uit naar een mooi vervolg, met een arbeidsovereenkomst of werkervaringsplek.

Stukje van de deelnemers

Nadat ik ben gestopt met mijn opleiding heb ik mezelf volledig gericht op werk, om mezelf beter te leren kennen. Zes maanden lang werkte ik aan mezelf door te gaan sporten, meer te gaan lezen en tekenen enzovoort. Dit deed ik omdat ik wou weten wat ik echt leuk vind om te doen. Na een tijdje ben ik via de gemeente terecht gekomen bij Stichting Boekenwerk. Omdat ik terug wil gaan naar school en mijzelf verbeteren om zo een beter toekomstperspectief te hebben. Ik wil mezelf mentaal sterker maken zodat ik beter stressbestendig ben. Ik ben nu vijf maanden bij Stichting Boekenwerk en ik heb hier veel geleerd. Ik heb geleerd hoe ik gebruik kan maken van mijn kwaliteiten en hier leer ik meer over de Nederlandse grammatica. Ik vind het heel prettig om hier te zijn, omdat ik hier goed word geholpen. De begeleiding van Stichting Boekenwerk helpt mij om terug te kunnen gaan naar school. Zij helpen mij om als persoon door te groeien zodat ik uiteindelijk kan doorstromen naar een nieuwe opleiding Zij helpen mij door middel van het geven van advies, helpen met het zoeken naar een baan of een stage en zij helpen met het verbeteren van mijn Nederlandse taal.